mandag 23. august 2010

Tenk nå er jeg der, og det ER herlig

(tidligere skrevet på min gamle blogg..)spent spent spent

ÅÅÅ, jeg er så spent. Sitter på nattevakt igjen..Ja, det er jo ikke noe her jeg er spent på. Selvom det absolut knytter seg en spenning til om alle ligger i sengene sine og ikke på gulvet, og at alle puster fritt og jevnt.. Nei, jeg er spent på om samtalen jeg skal på til torsdag vil gi meg nye, spennende muligheter til høsten. Jeg skal på intervju på steinerskolen. For en måned siden ble jeg forberedt på at det ikke var noen stilling til meg der fra høsten. Ingen pedagogstillinger. Mange kommer tilbake fra permisjon og klasselæreren for 2. kl er klar.. KRISE, jeg ser ikke for meg et nytt år i nattevaktens tjeneste og det er jo på skolen jeg vil jobbe. Ja, Den skolen. Steinerskolen som er uthengt og utskjelt for okultisme, hemmelighold og frarøvelse av elevers og foreldres dømmekraft. Der vil jeg jobbe. Skolen som gjør at sønnen min hver dag kommer gledesstrålende hjem og forteller nydelige fabler og lignelser, viser meg avanserte rim og regler til gangetabellen, leser flytende, spiller fiolin så tårene spretter på en stolt mor. Han har til og med empati, sangglede, kan ramse opp flere tyske vers en mammaen kan forstå betydningen av. Etter flere gårdsbesøk med skikkelig (møkka)arbeid, og kos, melking og foring vet han, og kjenner han til kuas lyster og innstinkter. Han gleder seg til skolen hver dag og forstår ikke spørsmålet når gamle damer eller høyst oppegående fruer spør om han synes det er kjedelig på skolen.. Og nå vil de ha meg til samtale likevel, jeg har hørt nyss om at det kan bli akkurat som jeg ønsker meg.. Isak har fått barnehageplass, han gleder seg til nye lekekamerater og deilig varm, økologisk lunsj hver dag. Det eneste jeg kan si er at det virker.. for oss!!

2 kommentarer: